Dôvody,prečo si zaobstarať venušine guličky

Kreativita v posteli s Persephonie

ďalší
článok
Ako pracovať s panvovým dnom
Článok

Ako pracovať s panvovým dnom

kategórie: Zdravie, Intimita, Ženy, Vaginálne mapovanie, whoop.de.doo |
publikované: 11.04.2017 | autor: Daniela Aberlová, CSB

Panvové dno, čo to vlastne je? Sú to kosti, chrupavka, kĺby, svaly a orgány. Poďme sa ale na to pozrieť ešte trošičku inak.

Panva je stred nášho tela, môžeme si to predstaviť ako vodorovnú priamku. A táto priamka je priamo spojená smerom hore s mozgom a smerom dolu s chodidlom. To, čo sa nám deje v jednej z týchto rovín, sa zvyčajne prejaví aj v tých ďalších.


Pre lepšiu predstavu to popíšem na konkrétnom prípade a ako to mám ja. Ako dieťa som sa kúpala v splave a podarilo sa mi skočiť na sklo, rozrezala som si nohu až ku kosti a poškodila nerv, takže od detstva necítim prostredný prst na nohe, prvá rovina. V puberte som spadla z koňa a to priamo pod neho. Kôň mi šliapol na brucho, bola som na operácii, pri ktorej mi poškodenú podbrušnicu vystužili sieťkou, ale podbruško mám oveľa menej citlivé, druhá rovina. No a ako sa hovorí, do tretice všetko dobré, alebo pre mňa tretia rovina je môj krk. V dospelosti som bola na operácii so slinnými žľazami a pri operácii mi prerušili nerv, takže som po operácii mala pol roka paralýzu časti tváre. Paralýzu sme cvičením a masážami odstránili, ale stále mám časť ktorú necítim. Takže vo všetkých troch rovinách sa časom dostavil rovnaký efekt - v určitej časti necitlivosť.

Ale nemusí to byť len necitlivosť


Čo napríklad spadnutá klenba nohy, nevšimli ste si povolených svalov v oblasti panvy? Alebo naopak skrátené šľachy na nohe, nevnímate prílišné napätie v panve? Bolesti hlavy a migrény a bolesti v podbruška?

image

Príkladov je naozaj veľa a zo svojej praxe musím povedať, že tak 1% žien a mužov pracuje so svojím panvovým dnom, ostatní buď vôbec alebo nesprávnym spôsobom!

 

Ďalšou skupinkou sú ženy po pôrode, či už vaginálnom alebo cisárskom. Veľmi často, a o tom sa veľa nehovorí, sa po pôrode dostavuje inkontinencia, necitlivosť pri milovaní alebo naopak bolesť. V prípade veľkého uvoľnenie svalov nemusíme my alebo náš partner nás cítiť. Môže sa ale dostaviť opačný efekt, panvové dno sa stiahne a je bolestivé, často k tomu dopomáhajú aj jazvy po nástrihu hrádze, prípadné trhliny či už väčšie alebo úplne malé. No a inkontinencia sa môže objaviť u oboch prípadov. U povoleného panvového dna neudržíme moč, keď je mechúr príliš plný alebo napríklad pri behu, skákaní na trampolíne, atď. Naopak, u stiahnutého panvového dna sa inkontinencia objaví, keď sme v strese, musíme stále chodiť cikať, blížime sa k domovu a akonáhle sa odomykajú dvere, div sa nepocikáme, alebo si trošku „cvrkneme“ tzv. pár kvapôčiek.


Čo s tým?


Nerada používam slovo posilňovať, to v tomto prípade nie je to správne slovo, posilňuje sa v posilňovni s činkami a náradím. Už si predstavujete ako takto posilňujete svoje panvové dno? Pre mňa hrôza do ktorej sa mi nechce. Takže ten presný výraz je aktivovať panvové dno a následne, a to je dôležité, aj relaxovať. Pretože ak by sme len aktivovali, tak sa z povoleného panvového dna dostaneme do stresového, stiahnutého panvového dna a to tiež nechceme. Takže zapamätajte si, že vždy keď aktivujeme aj relaxujeme.

Aktivovať panvové dno sa dá mnohými spôsobmi, prvým je teda už spomínané aktivovanie, jedná sa o veľmi jemné cviky, kedy sa učíme, či už ženy, tak aj muži, pracovať s jednotlivými svalmi, ktoré si uvedomujeme, sťahujeme a následne uvoľňujeme. Pozor, nie je to mylne myslené a bohužiaľ stále v nemocniciach a pôrodniciach doktormi odporúčané, tzv. zastavovanie cikania. Týmto nič neposilníte, len vystresujete močový mechúr, ktorý má väčšiu tendenciu potom k inkontinencii. Nezmysel, ktorý je už aj dokázaný a WHO (Svetová zdravotnícka organizácia) ho dokonca uznala za úplne škodlivý, sa ešte stále niekde odporúča.

Takže, kde sa naučiť správne aktivovať panvové dno? Priamo na lekciách panvového dna. Ďalšie odbory, kde sa s ním pracuje je pilates a konkrétne pilates po pôrode, zdravotné cvičenie či už pre tehotné alebo po pôrode, orgazmická jóga alebo vaginálne mapovanie. Všetky tieto lekcie môžu navštíviť aj muži, len tam budú stredobodom záujmu a pre nás ženy malinké spestrenie bežných lekcií :-) Svaly panvového dna sa veľmi rýchlo unavia, takže neočakávajte zázraky, keď prídete raz týždenne na hodinu. So svojím panvovým dnom pracujeme denne a vždy len na chvíľku, cca minútku a potom relax a zase opakujeme. Môžeme cvičiť v rade, v autobuse, v ľahu, v sede, v stoji... Prakticky kedykoľvek a kdekoľvek. Na vyššie spomínaných lekciách, môžete získať návod, prípadne sa spýtajte lektorky, určite vám poradí a potom to už záleží len a len na vás.

autor: Daniela Aberlová, CSB

diskusia k článku

články, ktoré sa Vám budú páčiť

partneri